Kwink

Op De Vliedberg werken wij met de lesmethode Kwink. Kwink is een methode voor sociaal-emotioneel leren, burgerschap en mediawijsheid, voor groep 1 t/m 8 van het primair onderwijs. Kwink biedt een doordacht programma gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten. Het is praktisch, leuk en altijd actueel. De methode is gericht op preventie (van bijvoorbeeld pesten op school) en de kracht van een veilige groep.

Kwink werkt vanuit 5 competenties en heeft een uitgebreid aanbod voor de Gouden weken.

Kwink:

• Voorkomt verstorend gedrag en pesten
  • Kent een groepsbrede, preventieve aanpak
  • Zorgt voor een sociaal veilige groep
  • Verhoogt de leeropbrengsten
  • Werkt met vijf bewezen gedragscompetenties
  • Biedt iedere les unieke filmpjes
  • Voldoet aan de Wet Sociale Veiligheid
  • Is leuk!

Sociaal-emotioneel leren is een taak voor school én thuis. Het gaat immers om het geluk en welzijn van uw kind. Ook thuis kunt u met sociaal-emotioneel leren aan de slag. Dat kan met de Koelkastposter van Kwink: een vrolijke poster vol met spelletjes, vragen en activiteiten voor thuis. Meer informatie?
Op de website Kwink op school kunt u als ouder meer informatie over Kwink vinden.