LekkerFit!

De Vliedberg is een ‘LekkerFit!’ school. Op school wordt extra aandacht besteed aan een gezonde en actieve leefstijl. Dit wordt gerealiseerd door alle groepen drie keer in de week een beweegmoment onder schooltijd aan te bieden. Daarnaast kunnen alle leerlingen van groep 1/2 t/m 8 na schooltijd vrijblijvend deelnemen aan extra beweegaanbod (brede school).

Voor de groepen 1/2 is er een speciaal Lekker Fit! kleuterprogramma opgesteld waar spelenderwijs ‘bewegen’ en ‘groente en fruit’ blijvend aan bod komen. Naast een extra beweegaanbod wordt op een Lekker Fit! basisschool het drinken van water gestimuleerd, het eten van groente en fruit tijdens de ochtendpauze en gezonde traktaties. Bewegen en leren versterken elkaar. Vaker bewegen maakt leerlingen niet alleen fitter, maar draagt ook bij aan betere leerprestaties. De slogan van Lekker Fit is ‘Eén is genoeg & klein is oké'. Door middel van de gymlessen werken we aan bewegingsvorming, prestatievorming, sociale vorming en lichaamsontwikkeling. Tijdens de gymlessen dragen de leerlingen een korte broek, T-shirt en gymschoenen.